Bel ons: 036-522 6720

Innovatieve pijnbestrijding in Zeewolde

Pijn kan een mens verlammen en doen wanhopen. Of het nu om de pijn als gevolg van een aandoening gaat of om pijn na het herstellen van een operatie. Gelukkig is er in de meeste gevallen iets aan te doen. Fysio MC Waterland heeft verschillende behandelingen in huis voor effectieve pijnbestrijding. Lees hieronder welke onderzoeken/technieken het beste bij uw behandeling en uw situatie aansluit.
Wacht geen dag langer en maak een afspraak voor een behandeling.

Echografie

Echografie is een beeldvormend onderzoek wat u niet voelt, waarbij de oorzaak van pijnklachten in uw pezen, spieren en gewrichtsbanden wordt onderzocht. Echografie, ook wel echoscopie genoemd, is een techniek die gebruikmaakt van geluidsgolven die zich door het lichaam verplaatsen en op grensvlakken tussen zachte en hardere structuren reflecteren.

Deze techniek stelt medici onder meer in staat om organen in beeld te brengen. De fysiotherapeut gebruikt echografie als aanvullend onderzoek. Zijn eigen waarneming als professional is altijd leidend. De behandeling doet u samen met een gekwalificeerde fysiotherapeut. Hiervoor kan apart een afspraak worden gemaakt.

Shockwavetherapie

Extracorporaal shockwave therapie (ESWT) wordt beschouwd als een van de meest innoverende ontwikkelingen in de recente pijnbehandeling. Met ESWT wordt de oorzaak van uw pijn rechtstreeks bij de oorsprong bestreden, zonder medicatie of chirurgie. Shockwave werkt met geluidsgolven.

Uw fysiotherapeut bedient een apparaat waar deze geluidsgolven uitkomen. Deze verplaatsen zich onder een bepaalde druk door je huid naar de plek waar je blessure zit. Door deze geluidsgolven verbeteren de bloedsomloop en stofwisseling in het blessuregebied waardoor de pijn afneemt. Shockwave therapie heeft een bewezen effect bij chronische klachten aan pezen. Pijnlijke injecties of operaties kunnen worden voorkomen. U voelt de pijn wegtrekken en met een geregelde behandeling kunt u weer van het leven genieten.

Dry needling

Kom van spierklachten af met behulp van dry needling. Deze behandelmethode houdt in dat men door middel van een speciale techniek de spieren aanprikt met een ‘droge’ acupunctuurnaald, dus zonder vloeistof, zodat de spieren snel en langdurig ontspannen. In tegenstelling tot bij acupunctuur, wordt by dry needling meestal maar één naald gebruikt die kortdurend op zogenaamde triggerpoints wordt geprikt.

Door triggerpoints uit te schakelen kunnen de spieren weer ontspannen. De fysiotherapeut prikt de triggerpoints aan. Het inbrengen van het naaldje voelt men niet of nauwelijks. Een positief effect is snel na de behandeling al merkbaar.

Laat pijnklachten professioneel behandelen.